Süni csoport
A süni csoport létszáma 22 fő, nemek elosztásában 15 fiú és 7 kislány.
Pedagógusként fontos számomra, hogy minden gyermek saját tempójában, képességeinek megfelelően fejlődhessen, ezért az egyéni különbségeket mindig figyelembe veszem.
Határozott, következetes, reális célkitűzésekkel, ugyanakkor sok-sok játékkal és élményalapú tevékenységgel készítjük a gyermekeket az iskolára. Nagycsoportban a játszva tanulás kap hangsúlyt: mesék, mozgásos játékok, közös alkotások és tapasztalatszerzések által erősítjük a figyelmet, a gondolkodást, a feladattudatot és az önállóságot. Célom, hogy a gyerekek nyitottan, magabiztosan és örömmel kezdhessék meg az iskolás éveiket.
Fontosnak tartom a kulturális intézményekkel való kapcsolat mélyítését is, hiszen ezek az élmények nemcsak a különböző képességterületeket fejlesztik, hanem a viselkedési normák és a kommunikációs készségek alakulását is segítik. Rendszeresen fogunk járni Múzeumba és Könyvtári foglalkozásokra Csornára, ezzel is mélyítve a külső partnerkapcsolatokat.
A gyermekek mozgékonyak, szeretik és igénylik a nagymozgásos feladatokat, a folyamatos tevékenységet. Jól megfigyelhetők a különböző játékfajták: a lányok leginkább szerepjátékokban bontakoznak ki, míg a fiúknál az építő, konstruáló játékok és a legozás dominál. Mivel a szabad játék a fejlődésük egyik legfontosabb (és legfejlesztőbb) színtere, igyekszem a legtöbb időt erre biztosítani számukra.
„A gyermek világra nyitott lény. A simogatásra simogatással, a jókedvre, jókedvvel, a
tevékenységre tevékenységgel felel.” – Mérei Ferenc szavai mélyen összefoglalják mindazt, amit a gyermekekről és a nevelésről vallok. Hiszem, hogy a szeretetteljes, biztonságot nyújtó légkörben a gyermek természetes kíváncsisága, nyitottsága bontakozhat ki igazán.
Pedagógusként számomra fontos, hogy figyelemmel, türelemmel és elfogadással forduljak minden egyes gyermek felé, és példát mutatva vezessem őket a közösségi élet szabályaira, a tanulás örömére és az értékek felismerésére. Úgy gondolom, a nevelésben a legnagyobb erő a személyes példamutatás és a kölcsönösség, hiszen a gyermek mindig visszatükrözi mindazt, amit kap.
Pedagógusként fontos számomra, hogy minden gyermek saját tempójában, képességeinek megfelelően fejlődhessen, ezért az egyéni különbségeket mindig figyelembe veszem.
Határozott, következetes, reális célkitűzésekkel, ugyanakkor sok-sok játékkal és élményalapú tevékenységgel készítjük a gyermekeket az iskolára. Nagycsoportban a játszva tanulás kap hangsúlyt: mesék, mozgásos játékok, közös alkotások és tapasztalatszerzések által erősítjük a figyelmet, a gondolkodást, a feladattudatot és az önállóságot. Célom, hogy a gyerekek nyitottan, magabiztosan és örömmel kezdhessék meg az iskolás éveiket.
Fontosnak tartom a kulturális intézményekkel való kapcsolat mélyítését is, hiszen ezek az élmények nemcsak a különböző képességterületeket fejlesztik, hanem a viselkedési normák és a kommunikációs készségek alakulását is segítik. Rendszeresen fogunk járni Múzeumba és Könyvtári foglalkozásokra Csornára, ezzel is mélyítve a külső partnerkapcsolatokat.
A gyermekek mozgékonyak, szeretik és igénylik a nagymozgásos feladatokat, a folyamatos tevékenységet. Jól megfigyelhetők a különböző játékfajták: a lányok leginkább szerepjátékokban bontakoznak ki, míg a fiúknál az építő, konstruáló játékok és a legozás dominál. Mivel a szabad játék a fejlődésük egyik legfontosabb (és legfejlesztőbb) színtere, igyekszem a legtöbb időt erre biztosítani számukra.
„A gyermek világra nyitott lény. A simogatásra simogatással, a jókedvre, jókedvvel, a
tevékenységre tevékenységgel felel.” – Mérei Ferenc szavai mélyen összefoglalják mindazt, amit a gyermekekről és a nevelésről vallok. Hiszem, hogy a szeretetteljes, biztonságot nyújtó légkörben a gyermek természetes kíváncsisága, nyitottsága bontakozhat ki igazán.
Pedagógusként számomra fontos, hogy figyelemmel, türelemmel és elfogadással forduljak minden egyes gyermek felé, és példát mutatva vezessem őket a közösségi élet szabályaira, a tanulás örömére és az értékek felismerésére. Úgy gondolom, a nevelésben a legnagyobb erő a személyes példamutatás és a kölcsönösség, hiszen a gyermek mindig visszatükrözi mindazt, amit kap.
- Enikő óvó néni
Óvodapedagógusok:
Mészáros Enikő (Enikő néni)
Pedagógiai asszisztens:
Szücs Adrienn (Adri néni)
Dajka:
Horváth Buti Andrea (Andi néni)
Mészáros Enikő (Enikő néni)
Pedagógiai asszisztens:
Szücs Adrienn (Adri néni)
Dajka:
Horváth Buti Andrea (Andi néni)